Attendit och Datatal fördjupar sitt samarbete!

Home » Attendit och Datatal fördjupar sitt samarbete! » Nyheter » Attendit och Datatal fördjupar sitt samarbete!

Attendit lanserade mycket framgångsrikt sin molntjänst för telefoni, Tele365, samt operatörstjänsten, SIP365, under sensommaren 2014. Lösningen bygger på Mitels affärsmodell för service providers och erbjuder en bred portfölj av funktioner för företagskommunikation. Som ett led i att stärka funktionsinnehållet väljer nu Attendit att paketera in två telefonitjänster från Datatal.

– Datatal bidrar med funktioner runt talad hänvisning som är mycket efterfrågat på den svenska marknaden och som Mitel saknar. Dessutom är Flexi Tid en mycket intressant produkt som vi ser stor potential i säger Fredrik Thörnberg, försäljnings- och produktchef för telefoni på Attendit.

Datatal levererar två tjänster till Attendit och deras tjänst Tele365. Flexi Presentity bidrar med talad hänvisning där även mobilitet är ett självklart inslag. Utöver Presentity erbjuds även Flexi Tid som är ett tidboknings-system där den inringande parten istället för att vänta i kö får välja ett klockslag för att bli uppringd. Flexi Tid används i stor utsträckning inom vården men förväntas växa inom andra vertikala marknader där pressen på telefonister och handläggare periodvis är mycket hög.

– Attendit är och har varit en viktig partner till Datatal vid leveranser av kundplacerade system. När vi nu mer och mer går över till molnbaserade tjänster är det mycket roligt att vi blev det självklara valet för hänvisning och tidbokningstjänster. Våra produkter fortsätter att vara en nyckelkomponent till Mitels portfölj säger Göran Geitz, försäljningschef Datatal.

Tjänsterna från Datatal lanseras i Tele365 i månadsskiftet mars/april.

Leave a Comment