”Priser, priser på skärmen där – säg mig vem som billigast är”

Home » ”Priser, priser på skärmen där – säg mig vem som billigast är” » Blogg » ”Priser, priser på skärmen där – säg mig vem som billigast är”

Känner du igen dig? Antalet IT- och teleleverantörer på marknaden är stort. Mycket stort! Ska du välja en liten aktör eller en stor drake? Stationära eller mobila enheter eller både och? Har ditt företag en support- eller kundservicefunktion som kräver mer avancerade lösningar så blir beslutet genast en större utmaning…

Vi vill alla ha den bästa leverantören med högsta kompetensen och som levererar den högsta kvalitén. Till det absolut lägsta priset. Helt naturligt och inga konstigheter: bra produkt till bra pris MEN – och nu ska vi sticka ut hakan lite – många önskar ”en Ferrari till priset av en liten Fiat”! Den här ekvationen är svår att få ihop då vi alla vill göra en bra affär – både du som kund och vi som leverantör.

Så hur ska Attendit sticka ut i all denna konkurrens? Självklart säger även vi att du hittar alla superlativer hos oss, men det finns några områden där vi faktiskt sticker ut: t ex projektledning och kundanpassade lösningar.

Vad betyder ”en kundanpassad lösning”? Jo, efter att du har fått en detaljerad offert från en av våra erfarna säljare (utan finstilstext eller dolda kostnader) och gjort din beställning, så tar en projektledare över. Projektledaren och en systemtekniker träffar dina utvalda kontaktpersoner. Här får ni berätta om er verksamhet och vad ni har för önskningar och visioner om er nya telefoni- eller IT-lösning. Attendits team ger sedan förslag till lösningar utifrån vad ni har berättat och sin egen långa branscherfarenhet. Här blir det ofta mycket diskussioner om möjligheter och varianter.

Efter varje projektmöte får du ett detaljerat protokoll med lösningsförslag, viktiga punkter att ta i beaktande samt tidsplaner. Du får godkänna protokollet eller göra de justeringar du önskar. Projektledaren sköter kontakterna med underleverantörer, operatörer m fl, gör flödesscheman, konfigurationsunderlag och finns tillgänglig under hela projektets gång för frågor och funderingar som kan uppstå.

När det blir dags för driftsättning så är det med en lösning och konfiguration som är skräddarsydd för er verksamhet. Det är teknikern eller projektledaren som utför överenskomna utbildningar samt finns tillhands på driftsdagen. Då går vi runt bland personalen och hjälper till där det behövs. Efter cirka 14 dagars övervakningsperiod lämnar projektteamet över er till vår supportorganisation. Här har projektledaren och teknikern sin dagliga arbetsplats, så du kommer med all säkerhet ha kontakt med oss även i framtiden.

Som du ser är det ett och samma team som följer er från dag ett till dess att projektet är i mål. Detta i kombination med en kundanpassad systemlösning gör att både ni och vi slipper en massa efterarbete.

Det här är bara ett litet axplock av hur vi arbetar med projekt. Ett arbetssätt vi är ganska unika med i branschen och som sparar dig och ditt företag tid och pengar.

Så när det blir dags att se över din telefoni- eller IT-lösning, hör av dig till Attendit – vi älskar vårt jobb! 

/Ola – projektledare