Har vi lyckats i den digitala världen?

Home » Har vi lyckats i den digitala världen? » Blogg » Har vi lyckats i den digitala världen?

tumme_upp[1]

I mitt första blogginlägg skrev jag om mina känslor runt digital marknadsföring och om att vi skulle börja blogga. Du som läste inlägget kommer säkert ihåg att mina tankar gick till Blondinbella och att jag spontant hade lite svårt att ”köpa” idéen.

Nu firar Attendit-bloggen 1,5 månads jubileum och det roliga är att engagemanget från mina kollegor blev större än vad jag anande. Plötsligt stod vår VD där och ville skriva, en av våra duktiga tekniker tog också till orda samtidigt som vår enda kvinna i företaget ställde sig frågan om teknik är en genusfråga?

Innan jag skrev det här blogginlägget satt jag och tittade igenom statistiken för april när det gäller besök på vår hemsida. Vår vänliga webbyrå sammanställer snällt ett mail varje månad där jag får ta del av föregående månads besökssiffror. Vidare ser jag även hur besökaren hittat oss samt hur många av våra undersidor man besökt och hur länge man stannat på sidan. Tänker lite på George Orwells bok 1984 och hur övervaknings-samhället skulle bli vår verklighet. Vi är fasiken inte långt därifrån och för den som orkar förkovra sig så finns det hur mycket statistik som helst att läsa om det beteendet som våra besökare uppvisar.

Jag konstaterar med glädje att antalet besökare som hittat till attendit.se under april aldrig tidigare varit så många. Våra kampanjer genom Adwords ger också tydligare resultat och antalet besökare som går från att kika runt på våra sidor till att ta kontakt med oss ökar.

Det känns m.a.o. som om Attendit är på väg att lyckas i den digitala världen och att den effekt vi önskar börjar infria sig i form av att fler upptäcker oss.

Sist men inte minst så gladde jag mig idag även över att vi fått in totalt 22 kommentarer i vår blogg. Kommentarer som kommer från personer utanför Attendits verksamhet och som kan tänkas ha synpunkter och åsikter runt det vi kommunicerar. Med spänning tittade jag igenom kommentarerna och upptäckte att samtliga ville sälja oss lugnande eller Viagra. Det positiva med det hela är att de som säljer exempelvis Viagra måste uppenbarligen vara väldigt flitiga läsare av vår blogg!

Fredrik Thörnberg
Försäljningschef
Attendit AB